7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne.
8:00 – 8:45 Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach rozwijające funkcje poznawcze. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, gimnastyka poranna. Poranek logopedyczny – ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
8:45 – 9:30 Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne. Śniadanie.
9:30 – 10:00 Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć kierowanych sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z realizowanym programem wychowania przedszkolnego.
10:00 – 10:45 Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań.
10.45 - 11:00 Drugie śniadanie.
11.00 - 12.00 Pobyt na powietrzu (ogród, spacery, wycieczki) – gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, swobodne działania dzieci. W razie niekorzystnej aury, gry i zabawy ruchowe w sali.
12:00 – 12:45 Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne. Obiad.
12:45 – 14:15 Czynności samoobsługowe, leżakowanie – dzieci z gr. I, II, III. Relaksacja po obiedzie – słuchanie muzyki i bajek. Zajęcia kierowane i niekierowane przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dziecka, zabawy ruchowe w sali lub ogrodzie, obserwacje przyrodnicze. Wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach – dzieci z gr. IV.
14:15 – 14:45 Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne. Podwieczorek.
14:45 – 17:00 Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę w sali lub ogrodzie, wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach. Dowolne zabawy przy stolikach oraz na dywanie.
GRUPY STARSZE
7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne.
8:00 – 8:45 Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach rozwijające funkcje poznawcze. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, gimnastyka poranna. Poranek logopedyczny – ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
8:45 – 9:30 Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne. Śniadanie.
9:30 – 10:30 Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć kierowanych sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z realizowanym programem wychowania przedszkolnego.
10:30 – 10:45 Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań.
10:45 - 11:00 Drugie śniadanie.
11:00 - 12:15 Pobyt na powietrzu (ogród, spacery, wycieczki) – gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, swobodne działania dzieci. W razie niekorzystnej aury, gry i zabawy ruchowe w sali.
12:15 – 13:00 Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne. Obiad.
13:00 – 13:30 Zabawy o charakterze odprężającym, relaksacja przy muzyce, bajce, spotkanie z literaturą dla dzieci.
13:30 – 14:20 Zajęcia kierowane i niekierowane przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dziecka, zabawy ruchowe w sali lub ogrodzie, obserwacje przyrodnicze. Wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach.
14:20 – 14:45 Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne. Podwieczorek.
14:45 – 17:00 Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę w sali lub ogrodzie, wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach. Dowolne zabawy przy stolikach oraz na dywanie.